e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik Dziennego Domu „Senior+”
Mariola Pietkiewicz
Dzienny Dom „Senior+” w Jeleniej Górze przy ul. Wiejskiej 29 został utworzony z dniem 1 stycznia 2019 roku, a oficjalnie otwarty w lutym 2019 r. Placówka jest ośrodkiem wsparcia dziennego, który został włączony w strukturę Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze.
Dzienny Dom „Senior+” został utworzony i wyposażony w oparciu o środki finansowe Miasta Jelenia Góra oraz środki zewnętrzne pozyskane w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 – Moduł I.
Placówka jest dofinansowana w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021 – 2025, Edycja 2023 – Moduł II.
Dzienny Dom „Senior+” posiada 30 miejsc, czynny jest w dni robocze w godzinach od 7.30 – 15.30, a pensjonariusze uczestniczący w zajęciach mają zapewniony 8-godzinny pobyt, w trakcie którego świadczone są usługi mające na celu zaspokojenie potrzeb bytowych, edukacyjnych, kulturalnych, rekreacyjnych i towarzyskich. Pensjonariusze kierowani są do Dziennego Domu „Senior+” przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze na podstawie decyzji administracyjnej, w której określa się wysokość odpłatności za pobyt wraz z wyżywieniem. Zasady odpłatności za pobyt pensjonariuszy określa Uchwała Nr 304.XXX.2021 Rady Miejskiej w Jeleniej Górze z dnia 24 lutego 2021 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Dziennym Domu Społecznej w Jeleniej Górze oraz Dziennym Domu „Senior+” w Jeleniej Górze.
Do zakresu działania Dziennego Domu „Senior+” należy między innymi zaspokajanie potrzeb towarzyskich i kulturalnych, poprzez prowadzenie terapii zajęciowej służącej utrzymaniu sprawności psychofizycznej oraz zapewnienie obiadu (w formie cateringu) i posiłków przygotowanych w ramach terapii zajęciowej. Wszelkie podejmowane działania realizowane są z uwzględnieniem zasad zapewnienia pensjonariuszom poczucia bezpieczeństwa, poszanowania praw i godności osobistej oraz wzajemnej życzliwości i zaufania wobec siebie i pracowników Dziennego Domu „Senior+”.
Dzienny Dom „Senior+” zaprasza Seniorów, którzy chcieliby spędzić czas w miłym towarzystwie, podczas zajęć prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę. Oferujemy spotkania z muzyką, sztuką, spacery, ćwiczenia ruchowe i inne, zgodnie z zainteresowaniami. Zapewniamy możliwość uczestniczenia w życiu kulturalno-artystycznym miasta. Organizujemy wyjazdy tematyczne.
Dział Finansowo-Księgowy
adres: al. Jana Pawła II 7
58-506 Jelenia Góra
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko
Imię i nazwisko
Telefon
Pokój
Główny księgowy
Monika Masalska
tel. 75 6466850
pokój nr 201a
Z-ca Gł. Księgowego
Beata Słoma
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.201
pokój nr 201
Starszy księgowy
Izabela Król
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.222
pokój nr 201b
Starszy księgowy
Honorata Sztando
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.217
pokój nr 217
Starszy księgowy
Teresa Wlaźlak
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.221
pokój nr 201
Starszy księgowy
Hanna Stocka-Gazda
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.221
pokój nr 201
Starszy księgowy
Beata Królak
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.221
pokój nr 201
Księgowy
Agata Kozubska
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.201
pokój nr 201
Kasjer
Elżbieta Wojdan
tel. 75 7523951, lub 75 6478578 wew.402
parter, kasa nr 2
Godziny pracy kasy MOPS: 10.00 – 14.00
Zakres działalności Działu:
zadania wynikające z przepisów ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych, w szczególności:
prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej w układzie klasyfikacji budżetowej, budżetu zadaniowego oraz według kategorii zadań, wydatków budżetowych,
prowadzenie ewidencji otrzymanych środków na realizację zadań MOPS,
prowadzenie ewidencji księgowej wydatków realizowanych zadań,
bieżące księgowanie zadekretowanych dowodów księgowych dotyczących zrealizowanych wydatków budżetowych w formie gotówkowej i bezgotówkowej: wyciągi bankowe, raporty kasowe, listy wypłat, noty księgowe, dowody księgowe (w tym zaliczek/ transz dotacyjnych) i poleceń księgowania,
nadawanie numerów dziennika na dowodach księgowych, wpinanie chronologicznie dowodów do segregatorów oraz opisywanie segregatorów zgodnie z uregulowaniami zewnętrznymi i wewnętrznymi w sprawie wykazu akt i haseł klasyfikacji,
prowadzenie ewidencji księgowej kont rozrachunkowych wg kontrahentów i ich uzgadnianie na koniec okresu sprawozdawczego (miesięcznie oraz rocznie),
rozliczanie niewykorzystanych środków budżetowych zadań własnych oraz zleconych na koniec roku i zwracanie ich w obowiązującym terminie do Urzędu Miasta,
prowadzenie ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego oraz ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych przyszłych lat wg klasyfikacji budżetowej, zadaniowej,
inwentaryzacja kont księgowych na ostatni dzień każdego roku obrotowego w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów, potwierdzenia sald środków pieniężnych na rachunku bankowym oraz w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych księgowych z odpowiednimi dokumentami w zakresie działania komórek merytorycznych MOPS,
sporządzanie miesięczne zestawień obrotów i sald (analitycznie oraz syntetycznie), dzienników i zestawień dzienników oraz księgi głównej w zakresie działania MOPS,
terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych w zakresie działania MOPS,
sporządzanie i kompletowanie wydruków komputerowych zgodnie z ustawą o rachunkowości,
przyjmowanie wpływających do zapłaty z komórek organizacyjnych MOPS rachunków, faktur i innych dowodów księgowych,
prowadzenie ewidencji zaliczek i nadzór nad ich terminowym rozliczaniem przez zaliczkobiorców,
kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych dotyczących wydatków budżetowych MOPS zgodnie z Zakładowym Planem Kont;
kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych dotyczących zrealizowanych wydatków budżetowych w formie gotówkowej i bezgotówkowej: wyciągi bankowe, raporty kasowe, listy wypłat, noty księgowe, dowody księgowe (w tym zaliczek/transz dotacyjnych) i poleceń księgowania,
sprawdzanie dekretacji na przedłożonych do zapłaty dokumentach w zakresie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej z uwzględnieniem kategorii zadania, rodzaju kosztu oraz wydatku strukturalnego, zgodnie z przyjętym planem finansowym,
prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych przedłożonych do zapłaty; kwalifikowanie do zapłaty i przygotowywanie poleceń księgowania dowodów księgowych,
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, przygotowywanie podjęcia do kasy w przypadku wypłat gotówkowych;
ewidencja zobowiązań kontrahentów MOPS na podstawie dokumentów przekazanych przez komórki organizacyjne MOPS odpowiedzialne za ich realizację;
ewidencja należności MOPS podlegających egzekucji administracyjnej, monitorowanie terminowości wpłat oraz prowadzenie działań w zakresie egzekucji tych należności;
prowadzenie spraw związanych z wypłatą wynagrodzeń i zasiłków ZUS, w szczególności sporządzenie list płac oraz deklaracji ZUS i podatkowych, rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz Fundusz Pracy,
prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej rachunku depozytów, ZFŚS, środków na inwestycje, wydatków strukturalnych,
opracowywanie projektu budżetu i planu wydatków i dochodów MOPS, w oparciu o projekty składane przez kierowników komórek organizacyjnych Ośrodka
prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, przedmiotów, wartości niematerialnych i prawnych i ewidencja inwentaryzacji majątku MOPS.
MOPS w Jeleniej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony: http://www.mops.jelenia-gora.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2021-10-29.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-06.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
część plików nie jest dostępnych cyfrowo Wyłączenia:
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-23.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Marek Maras. Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 75 75 23 951 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej MOPS w Jeleniej Górze odpowiada Marek Maras, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.75 75 23 951
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontrolii, dostępności korytarzy, schodów i wind, dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. Budynki użyteczności publicznej:al. Jana Pawła II nr 7 Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Budynki użyteczności publicznej:al. Jana Pawła II nr 7 Budynek wraz z miejscami parkingowym dla osoby niepełnosprawnej,
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Zezwolenie na wejście z psem asystującym (przewodnikiem). W pozostałych przypadkach brak zgody na wprowadzanie psów.
Aplikacje mobilne
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jeleniej Górze nie oferuje osobnych aplikacji mobilnych.
Elektroniczna skrzynka podawcza
Przypominamy naszym Klientom o możliwości złożenia wniosku poprzez Internet z wykorzystaniem naszej Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Należy jednak zwrócić uwagę, iż za ważne zostaną uznane tylko te wnioski, które są opatrzone ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisane przy pomocy profilu zaufanego.
Adres Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP