DZIAŁ REHABILITACJI
e-mail:
Kadra Działu Rehabilitacji:
Stanowisko | Imię i nazwisko | Telefon | Pokój |
p.o.Kierownika | Magdalena Kowanda |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 305 |
306 a |
Inspektor ds. likwidacji barier funkcjonalnych oraz zakupu sprzętu rehabilitacyjnego; Realizacja programu „Aktywny samorząd”; |
Krystyna Krepsztul |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 307 |
307 |
Inspektor ds. dofinansowań turnusów rehabilitacyjnych, środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz tworzenie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych; Realizacja programu „Aktywny samorząd”; |
Natalia Kuźmińska |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 309 |
307 |
Starszy księgowy; Realizacja zadania pn. dofinansowanie do zakupu środków pomocniczych i przedmiotów ortopedycznych; |
Małgorzata Frątczak |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 306 |
306 b |
Opiekun prawny/kurator | Anna Gicala |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 302 |
302 |
Opiekun prawny/kurator | Magdalena Soja |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 302 |
302 |
Opiekun prawny/kurator | Agnieszka Kisielewska |
tel. 75 75-588-02/01 lub tel. 75 75-239-51 wew. 302 |
302 |
Do zakresu działania Działu Rehabilitacji należy:
1) rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych, w tym:
a) nadzór merytoryczny i finansowy nad działalnością warsztatów terapii zajęciowej,
b) prowadzenie dokumentacji dotyczącej udzielania dofinansowania uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
c) prowadzenie dokumentacji dotyczącej dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się,
d) prowadzenie dokumentacji dotyczącej dofinansowania zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny oraz przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
e) prowadzenie dokumentacji dotyczącej dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
f) kontrolowanie przebiegu realizacji umów dotyczących dofinansowań,
2) rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych, w tym przygotowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej:
a) przyznania osobie niepełnosprawnej jednorazowych środków na podjecie działalności gospodarczej,
b) udzielania dofinasowania do odsetek kredytu bankowego zaciągniętego na kontynuowanie działalności gospodarczej,
c) zwrotu kosztów poniesionych w związku z organizacją nowych stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,
d) prowadzenie kontroli prawidłowości pod względem merytorycznym
i finansowym spraw z zakresu rehabilitacji zawodowej,
3) prowadzenie działań związanych z ogłoszonymi przez PFRON programami celowymi,
4) zapewnienie osobom ubezwłasnowolnionym całkowicie lub częściowo opieki prawnej lub kurateli.